Een moment geduld alstublieft...
Alle kortingen
verzameld op 1 siteGrootste aanbod
vakanties van NederlandSinds 1975
een echt reisburoVeilig & Vertrouwd
boeken en betalen
Ga zelfverzekerd op reis
met een goede verzekering!
Verken uw bestemming in uw
eigen tempo met een huurauto!
► Is Traveltroef lid van ANVR en SGR?
Traveltroef is lid van de ANVR (nummer 1953) en onderdeel van het in Gorinchem gevestigde Gorcums Reisburo B.V. (ANVR nummer 1934) met SGR nummer 1265.
► Wat zijn de ANVR, SGR en Stichting Calamiteitenfonds?
ANVR
Als ANVR-reisonderneming voldoen wij aan de door de brancheorganisatie aangescherpte regels, zodat consumenten veilig hun reis kunnen boeken en betalen en weten dat hun klantgegevens in veilige handen zijn. De ANVR heeft hiervoor honderden websites van haar leden reisondernemingen gecontroleerd op het beveiligd boeken en betalen, het cookiebeleid en het omgaan met klantgegevens.
SGR
De SGR is er voor u als de reisorganisatie waar u heeft geboekt in financiële problemen komt of zelfs failliet gaat. De SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) biedt u de garantie dat uw geld wordt teruggestort wanneer er sprake is van financieel onvermogen bij de reisorganisator, vervoerder of accommodatieverschaffer. Traveltroef (onderdeel van Gorcums Reisburo B.V.) is aangesloten bij SGR (nummer 1265). U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat u ervan verzekerd bent dat het vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Calamiteitenfonds
Traveltroef (KvK nr. 23037186) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.
De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.
Nee, de buitenlandse reisorganisaties hanteren eigen voorwaarden. Doordat zij niet in Nederland gevestigd zijn, is het niet mogelijk om lid te worden van ANVR en SGR. Dit is enkel voor Nederlandse reisorganisaties. Echter, doordat u boekt bij een SGR deelnemer, in dit geval Traveltroef, heeft u alsnog SGR-garantie op de boeking en wordt het risico van faillissement van de buitenlandse reisorganisator gedragen. Verkoop van buitenlandse reisorganisatoren die bij SGR een vrijstelling hebben verkregen is van dit risico uitgezonderd.
Bekijk hier de algemene reisvoorwaarden van de buitenlandse reisorganisaties:
Algemene reisvoorwaarden Alltours X
Algemene reisvoorwaarden Alltours vliegvakanties
Algemene reisvoorwaarden Alltours eigen vervoer
Algemene reisvoorwaarden Bentour
Algemene reisvoorwaarden LMX
Algemene reisvoorwaarden Schauinsland Reisen
Algemene reisvoorwaarden FTI Reisen
Algemene reisvoorwaarden ITS Reisen
Algemene reisvoorwaarden JAHN Reisen
► Welke reis- en boekingsvoorwaarden zijn van toepassing?
Op uw vakantie, geboekt bij Traveltroef, zijn de ANVR Reis- en boekingsvoorwaarden en de Algemene reisvoorwaarden van Traveltroef van toepassing, tenzij anders vermeld.
Wanneer u een vakantie boekt, via Traveltroef bij een Nederlandse reisorganisatie, zijn de voorwaarden van de reisorganisatie en de Algemene voorwaarden van Traveltroef van toepassing.
Wanneer u een vakantie boekt, via Traveltroef bij een buitenlandse reisorganisatie, zijn de ANVR voorwaarden niet van toepassing. Buitenlandse reisorganisaties hebben eigen reisvoorwaarden, welke u op onze website of bij onze reserveringsafdeling kunt opvragen.
Download de voorwaarden
► ANVR Consumentenvoorwaarden
► ANVR brochure 2018
► Algemene Reisvoorwaarden van Traveltroef
Links
► www.anvr.nl
► www.sgr.nl
► Wat is het verschil tussen een reisorganisatie en een reisbureau?
Traveltroef is een online reisbureau oftewel uw boekingskantoor. Wij bemiddelen bij de vakantie tussen u en de reisorganisatie, maar wat is een reisorganisatie nu precies? De reisorganisatie is de organisatie die de reizen inkoopt en uitvoert. Zij zijn de verantwoordelijke partij voor de samenstelling, uitvoering en kwaliteit van uw vakantie.
► Met welke reisorganisatie ga ik op vakantie als ik een vakantie boek bij Traveltroef?
Als u een geschikte vakantie op onze website heeft gevonden, kunt u in de kassabon op de website zien welke reisorganisatie de reis uitvoert.
► Wat zijn de voorwaarden van mijn reisorganisatie?
Bekijk hier de voorwaarden per reisorganisatie.
► Hoe kan ik een vakantie boeken?
Via de online zoek & boek module
U kunt via de algemene zoekbalk zoeken op 'soort vakantie'. Bijvoorbeeld uitsluitend auto- vakanties of all inclusive reizen. U kunt ook zoeken op bestemming. Wilt u zoeken in het aanbod van een bepaalde reisorganisatie of op alle vakanties met vertrek vanaf Rotterdam Airport? Ook dat kan! Gebruik hiervoor de extra filters.
Door middel van het aanvragen van een offerte
Veel van onze reizen staan op onze site. Wij bieden echter nog veel meer reizen aan, zoals cruises, rondreizen en groepsreizen. Vraag vrijblijvend en kosteloos een offerte aan. U kunt het offerteformulier invullen en u ontvangt een uitgewerkte offerte. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact met onze reserveringsafdeling opnemen voor een uitgebreid advies.
► Hoe weet ik of de reservering van mijn vakantiereis definitief is geboekt?
U ontvangt na het afronden van uw boeking per omgaande een e-mailbevestiging dat de reis geboekt is. Daarna volgt binnen circa 10 werkdagen een factuur/bevestiging waarop alle gegevens en de betalingsvoorwaarden vermeld staan. Mochten er naar aanleiding daarvan vragen zijn, kunt u natuurlijk contact met ons opnemen. Het kan echter zijn dat uw boeking op aanvraag is bij de reisorganisatie (in de bevestiging staat dan als boekingsstatus 'op aanvraag' vermeld). Wanneer dit het geval is, bestaat er een mogelijkheid dat de reis bij de reisorganisatie niet meer beschikbaar is. Wij nemen in dit geval contact met u op zodra bekend is of de reis beschikbaar is en de boeking dus akkoord is. Indien de reis niet beschikbaar is, vervalt uw boeking en wordt het betaalde geld teruggestort.
Een reisorganisatie heeft vrijwel altijd een aantal vluchten en kamers van een bepaalde reis in voorraad gekocht. Wanneer deze reisorganisatie zijn gehele voorraad verkocht heeft en u toch nog graag deze reis zou willen boeken, kan men voor u proberen extra vluchtstoelen, hotelkamers of appartementen in te kopen. Wanneer dat gebeurt is uw reis op aanvraag. Soms wil het eens gebeuren dat u tegelijk met een ander de laatste kamer probeert te boeken. Ook in dit geval kan de reservering op aanvraag komen. De beschikbaarheid wordt dan gecontroleerd.
Ja. Het is erg belangrijk om te weten dat wanneer wij voor u een reis op aanvraag hebben gezet dat deze aanvraag dan bindend is. U bent verplicht te wachten tot wij een antwoord hebben op uw aanvraag en indien de aanvraag akkoord is gekomen bestaat er een definitieve boeking en zijn de voorwaarden van de betreffende reisorganisatie van toepassing zijn. Tussentijds is het dus niet mogelijk een aanvraag waarop nog geen antwoord is ontvangen af te zeggen. Het spreekt voor zich dat indien de aanvraag niet akkoord komt en het dus niet is gelukt extra vluchtstoelen of accommodatie voor u in te kopen, de boeking vervalt.
Wij hopen uiteraard dat uw aanvraag akkoord komt zodat wij voor u de vakantie kunnen verzorgen die u heeft uitgekozen. Wij werken dan de boeking voor u uit en vragen u dan een (aan-)betaling te doen. Vertrekt u binnen 6 weken dan dient u de gehele reissom direct te voldoen.
► Hoelang duurt het voor ik antwoord heb op een aanvraag?
Normaal gesproken hebben wij voor u na 4 á 5 werkdagen een bericht of het gelukt is de extra stoelen of het verblijf voor u te reserveren. Wij nemen dan contact met u op of uw aanvraag wel of niet akkoord is gekomen. Voor verre reizen of op maat samengestelde rondreizen kan dit echter soms wat langer duren, oplopend tot 1 á 2 weken.
► Welke gegevens heb ik allemaal nodig bij het boeken van een reis?
Zorgt u ervoor dat u alle gegevens (eerste voor- en (meisjes)achternaam en geboortedatum) conform paspoort bij de hand heeft evenals uw adresgegevens, uw privé telefoonnummer en uw mobiele telefoonnummer. Zorg ook dat u het telefoonnummer van een eventuele thuisblijver bij de hand heeft die wij in geval van nood tijdens uw vakantie kunnen bereiken.
► Wie is verantwoordelijk voor de juiste gegevens en reisdocumenten?
U bent zelf verantwoordelijk voor het invullen cq. verstrekken van de informatie die nodig is om een correcte reservering tot stand te brengen en uit te voeren. Dit betreft bijvoorbeeld de juiste naam, adresgegevens, woonplaats, geboortedatum, nationaliteit en dergelijke.
Controleer deze gegevens altijd goed, of u nu zelf online een boeking maakt, telefonisch of per e-mail bij de reserveringsafdeling. Ook bent u zelf verantwoordelijk voor geldige reisdocumenten, zoals een paspoort of een visum. Op de site van de visumdienst kunt u precies zien welke documenten u per bestemming nodig heeft en hoelang deze nog geldig moeten zijn (voor vele landen is het vereist dat uw paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn na terugkeer in Nederland).
► Wat moet ik doen als mijn naam verkeerd gespeld is?
De naam van iedere reiziger moet exact overeenstemmen met de naam zoals deze in het paspoort wordt vermeld. Een verkeerde naam op de bevestiging betekent een verkeerde naam in de boeking en dat kan voor aanzienlijke problemen zorgen tijdens de uitvoering van uw reis. Met name bij een vliegticket of huurauto. In geval u met een ticket reist waarin de naam niet correct wordt vermeld, kan dit leiden tot het weigeren van vervoer door de luchtvaartmaatschappij.
Wanneer na het bevestigen van de reservering op de website geconstateerd wordt dat er een verkeerde naam staat of de naam niet correct gespeld is, moet dit daarom uiterlijk op de dag van boeking telefonisch of per mail gemeld worden aan Traveltroef. Er worden altijd kosten in rekening gebracht voor het wijzigen van gegevens in een reeds gemaakte boeking. Wat deze kosten zijn, is afhankelijk van de wijzigingskosten van de touroperator, dit is exclusief € 39,50 wijzigingskosten per wijziging van onze kant, welke altijd berekend worden.
Verder kunnen luchtvaartmaatschappijen, autoverhuurbedrijven en reisorganisaties de voorwaarden hanteren dat in geval van een naamswijziging een nieuwe boeking dient te worden gemaakt met de correcte naam en dat de oude reservering geannuleerd moet worden. Hierdoor is het mogelijk dat het tarief dat van toepassing was op uw eerdere boeking niet meer beschikbaar is en dat een hoger tarief berekend wordt.
► Wat moet ik doen als een geboortedatum verkeerd vermeld wordt op de factuur / bevestiging?
Als de geboortedata verkeerd vermeld staan op de bevestiging, dan betekent dit dat deze ook in de boeking niet correct zijn. Wanneer het een baby, kind of senior betreft voor wie mogelijk een afwijkend tarief geldt, dient u per ommegaande en in ieder geval op de dag van boeking telefonisch of per email contact op te nemen met onze reserveringsafdeling.
Er worden altijd kosten in rekening gebracht voor het wijzigen van gegevens in een reeds gemaakte boeking. Wat deze kosten zijn, is afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, autoverhuurmaatschappij of reisorganisatie. Hiernaast berekenen wij € 39,50 wijzigingskosten.
► Kan ik mijn boeking nog wijzigen?
Als de wijziging die u wilt doorvoeren nog mogelijk is, zullen wij de wijziging voor u in orde maken. Houdt u er rekening mee dat er aan een wijziging kosten verbonden zijn. Wij berekenen € 39,50 wijzigingskosten en tevens berekent de reisorganisatie ook wijzigingskosten afhankelijk welke wijziging er doorgevoerd dient te worden. Alleen de hoofdboeker kan een wijziging in de boeking aanbrengen. U kunt voor het wijzigen van uw boeking een email sturen naar info@traveltroef.nl. Wij zullen u dan berichten of de wijziging mogelijk is en zo ja tegen welke kosten.
► Kan ik een voorkeur in mijn boeking vermelden?
Ja, uiteraard kunt u ook bij reservering uw voorkeur opgeven. In uw reservering ziet u een ruimte waarin u diverse opmerkingen en uw preferenties kunt vermelden. Houdt u er rekening mee dat preferenties/voorkeuren geen garanties geven.
► Tot wanneer geldt een vroegboekkorting?
Wanneer u ruim van tevoren uw vakantie reserveert, kunt u bij veel reisorganisaties een aantrekkelijke vroegboekkorting ontvangen. In de prijs die u op onze website gepubliceerd ziet staan, is de vroegboekkorting reeds verwerkt. Voor vakanties met vertrek in het zomerseizoen geldt de vroegboekkorting over het algemeen wanneer u boekt vóór 1 april en voor het winterseizoen geldt de vroegboekkorting vaak wanneer u boekt vóór 1 november. Dit kan echter verschillen per reisorganisatie en verblijf.
► Waar kan ik Deluxe of Comfort Class bijboeken voor een TUIFly vlucht (optioneel)?
Nadat u op een prijs in de prijzentabel heeft geklikt, wordt de totaalprijs in de kassabon getoond. De totaalprijs die u te zien krijgt is de prijs waarvoor de reis op dit moment beschikbaar is. In de kassabon kunt u kiezen voor 'Toon alle vluchtmogelijkheden'. U kunt er dan voor kiezen om de vluchten te upgraden naar een klasse met meer beenruimte. U krijgt direct te zien wat de meerprijs per persoon is.
► Wat is het verschil in Classes bij TUIfly?
Voor het verschil in classes en service bij TUIfly verwijzen wij u graag naar de volgende link https://www.tui.nl/vliegtickets/services/zitcomfort/.
► Hoe bereken ik de reissom voor een kind?
Als u bij uw reisgezelschap opgeeft dat u met een kind reist worden automatisch de juiste prijzen getoond. Baby's tot en met 1 jaar zijn gratis (bij sommige reisorganisaties worden wel administratiekosten berekend). De baby heeft geen recht op een eigen stoel in het vliegtuig. Er moeten bij de meeste reizen wel minimaal 2 vol betalende reizigers zijn alvorens de kinderprijs van toepassing is.
Tijdens het boekingsproces kan er een fout opgetreden zijn. Wij adviseren u om zo spoedig mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze reserveringsafdeling, zodat wij kunnen nakijken of uw vakantie gereserveerd staat.
► De prijs per persoon in de kassabon komt niet overeen met de prijs per persoon in de tabel?
Nadat u op een prijs in de prijzentabel hebt geklikt wordt de actuele prijs en de beschikbaarheid bij de desbetreffende reisorganisatie opgevraagd. De prijs die getoond wordt in de kassabon is de actuele prijs. De genoemde prijzen in de tabel zijn inclusief kortingen en toeslagen. Het kan echter voorkomen dat de prijs in de prijzentabel niet overeenkomt met de prijs in de kassabon. In dit geval is de reissom gewijzigd.
In een groot aantal verblijven bieden reisorganisaties voordeelkamers aan. Kamers voor een extra scherpe prijs! Alleen voor de snelle beslissers, want de voorraad is beperkt. De faciliteiten in deze voordeelkamers zijn in de meeste gevallen hetzelfde als die van het goedkoopst aangeboden kamertype in het betreffende verblijf, tenzij anders aangegeven. De ligging en uitstraling van deze kamers kunnen minder gunstig zijn dan van de 'standaard' kamers.
► Kan ik ook een ander type kamer reserveren?
Ja, dat is zeker mogelijk. Nadat u op een prijs in de prijzentabel hebt geklikt, wordt de totaalprijs in de kassabon getoond. De totaalprijs die u te zien krijgt is de prijs waarvoor de reis op dit moment beschikbaar is. Als u op Kamers wijzigen en/of toewijzen klikt kunt u in het volgende scherm het kamertype wijzigen. Verdeel vervolgens de juiste personen over de betreffende kamer(s) en klik op wijzigingen opslaan om de nieuwe totaalprijs te zien.
► Kan ik ook een andere vlucht reserveren?
Ja, dat is zeker mogelijk. Nadat u op een prijs in de prijzentabel hebt geklikt, wordt de totaalprijs in de kassabon getoond. De totaalprijs die u te zien krijgt is de prijs waarvoor de reis op dit moment beschikbaar is. Als u op Toon alle vluchtmogelijkheden klikt kunt u in het volgende scherm eventueel de vlucht aanpassen. Door te klikken op de gewenste vlucht en op wijzigen opslaan te klikken zal de nieuwe totaalprijs zichtbaar worden.
► Kan ik aangeven hoe ik de reispapieren wens te ontvangen?
Tijdens het boekingsproces krijgt u de mogelijkheid om te kiezen hoe u de reispapieren wenst te ontvangen. U kunt kiezen voor ontvangen per post, per e-mail of ophalen op het reisburo van Traveltroef in Gorinchem of de servicebalie in Travel Store de Waalse Kerk in Dordrecht. Er zijn geen kosten verbonden aan het versturen van de reispapieren per e-mail. Voor het per post versturen van de reispapieren (inclusief kofferlabels) brengen wij énmalig € 5,95 in rekening.
Benieuwd of uw transfer is inbegrepen?
Bekijk het hier ►
► Is het mogelijk om een reis en/of annuleringsverzekering bij te boeken bij mijn reis?
Het is inderdaad mogelijk om een reis en/ of annuleringsverzekering bij te boeken bij uw reis. Tijdens de boekstappen krijgt u de mogelijkheid om de verzekeringen toe te voegen. Traveltroef werkt samen met Alliance Global Assistance, wilt u een prijsopgave ontvangen neemt u dan contact met ons op.
► Wat is een annuleringsverzekering?
Een annuleringsverzekering is een verzekering die de annuleringskosten (geheel of gedeeltelijk) dekt wanneer u de geboekte vakantie wegens omstandigheden dient te annuleren. Traveltroef werkt samen met Alliance Global Assistance, wilt u een prijsopgave ontvangen neemt u dan contact met ons op.
Wanneer u een reisverzekering afsluit bent u verzekerd voor persoonlijke schade zoals ziekte en/ of ongeval of materiële schade zoals uw bagage die u tijdens uw reis kunt oplopen. Tevens heeft u recht op hulp van de alarmcentrale. Indien u plotseling om dringende redenen terug naar huis moet bent u hier met een reisverzekering voor verzekerd. Traveltroef werkt samen met Alliance Global Assistance, wilt u een prijsopgave ontvangen neemt u dan contact met ons op.
► Wanneer moet ik de geboekte vakantie betalen?
Boekt u buiten 6 weken voor vertrek dan voldoet u bij de meeste reisorganisaties een aanbetaling van 15% per boeking bij vliegreizen, 20% bij eigen vervoerreizen naar hotels en 30% bij eigen vervoersreizen naar een wooneenheid (zoals appartement of stacaravan). Het percentage van de aanbetaling kan afwijken per reisorganisatie. Valt uw vertrekdatum binnen 6 weken voor vertrek dan dient de gehele betaling te worden voldaan.
U kunt online betalen, gelijk na het afsluiten van de reservering. De transacties die worden verricht op traveltroef.nl, worden beveiligd door het betaalsysteem Ogone (https://payment-services.ingenico.com/int/en). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.
Ogone is een technische dienstverlener en neemt geen betwistingen in verband met de bestellingen op zich. Deze moeten rechtstreeks met traveltroef.nl en/of uw bank worden geregeld. U kunt eveneens contant of per pin betalen op ons reisburo in Gorinchem.
Wanneer u online betaalt, krijgt u een bevestiging waarop staat dat Gorcums Reisburo BV de begunstigde is. Gorcums Reisburo BV is een zelfstandig familiebedrijf uit Gorinchem.
Voor meer informatie over Gorcums Reisburo BV: www.grgroep.nl
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend.
► Wie kan er gebruik maken van iDEAL?
U kunt iDEAL direct gebruiken als u internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers.
Heeft u nog geen toegang tot internetbankieren bij een van de deelnemende banken? Neem dan contact op met de bank van uw keuze om dat snel te regelen. Dan kunt u binnenkort al uw online aankopen met iDEAL betalen!
Betalen met iDEAL doet u in een paar stappen:
► Zijn er extra kosten verbonden aan betalen via iDEAL?
Er zijn geen extra kosten verbonden aan iDEAL betalen.
► Met welke creditcard kan ik betalen?
Op onze website kunt u met Eurocard/Mastercard, Visa en Maestro betalen.
► Wat zijn de extra kosten indien ik met een creditcard betaal?
Indien u met een creditcard betaalt berekenen wij per boeking 2% transactiekosten. Wanneer er gekozen wordt voor betaling per creditcard, zijn wij genoodzaakt deze kosten te berekenen, aangezien wij dit bedrag aan commissie moeten afdragen aan de creditcardmaatschappij.
► Wat is de verificatie code of cvc-code van een creditcard?
Sinds 1 juni 2001 zijn internetwinkels verplicht om bij creditcardbetalingen te vragen naar uw CVC-code (Card Validation Code). Dit is een extra veiligheidscontrole.
De CVC-code is een nummer dat uniek verbonden is aan uw MasterCard kaartnummer. Deze driecijferige code vindt u op de achterkant van uw MasterCard. Op de handtekeningstrook is het volledige kaartnummer leesbaar (of alleen de laatste vier cijfers). Rechts hiervan ziet u de driecijferige CVC-code.
► Wat is een Mastercard SecureCode?
Ook bij online betalingen staat veiligheid voorop. Daarom is er MasterCard® SecureCode™. MasterCard SecureCode is uw eigen persoonlijke geheime wachtwoord of code voor online betalingen. Dankzij uw SecureCode kunt alleen u online betalen met uw MasterCard. Uw persoonlijke wachtwoord zorgt ervoor dat u herkenbaar bent als de rechtmatige eigenaar van uw MasterCard creditcard.
U kunt op ons reisburo in Gorinchem uw vakantie contant betalen.
Bezoekadres: Arkelstraat 87, 4201 KB Gorinchem
Nederland.
► Kan ik ook betalen via een overboeking?
U kunt uw reissom overmaken op:
ING Bankrekening: NL85 INGB 0661 0133 32
T.n.v. traveltroef.nl
Arkelstraat 87, 4201 KB GORINCHEM
Nederland
O.v.v. het boekingsnummer
► Hoe kan ik betalen als ik niet in Nederland, maar in het buitenland verblijf?
Door gebruikmaking van de BIC-code en IBAN-code kunt u uw reis vanuit het buitenland betalen.
► Wat is de IBAN-code voor betalingen uit het buitenland?
Het International Bank Account Number (IBAN) identificeert elke rekeninghouder, inclusief bank en vestigingsland. Dankzij de unieke IBAN kunnen banken de betaling helemaal automatisch verwerken, zonder aanvullende informatie.
► Wat is de BIC-code voor betalingen uit het buitenland?
Iedere bank heeft een eigen Bank Identifier Code (BIC). Daardoor komen internationale betalingsoverdrachten bij de juiste bank terecht. De BIC wordt ook wel SWIFT adres of SWIFT code genoemd.
► Wanneer krijg ik de reispapieren?
Als de betaling in orde is, ontvangen wij circa 10 dagen voor vertrek de reispapieren op het reisbureau per post of per mail. In overleg met u mailen wij ze door en indien ze niet digitaal beschikbaar zijn zullen wij de reispapieren opsturen. Indien u op zeer korte termijn vertrekt en de reispapieren zijn niet digitaal beschikbaar, kan het zijn dat uw reispapieren op de luchthaven van vertrek worden klaargelegd.
► Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Wij kunnen een annulering alleen in behandeling nemen wanneer deze schriftelijk is ingediend door de hoofdboeker.
U kunt telefonisch contact opnemen met traveltroef.nl op 0183-666777. Vervolgens is het noodzakelijk dat de annulering nog wel schriftelijk wordt bevestigd. Uiteraard is per e-mail ook mogelijk via info@traveltroef.nl. Graag in het onderwerp Annulering vermelden gevolgd door het boekingsnummer, vertrekdatum en de reden van annulering.
► Wat zijn de kosten als ik moet annuleren?
Wij berekenen kosten volgens de ANVR voorwaarden:
Artikel 9 ANNULERING DOOR DE REIZIGER
Artikel 9, lid 1
Reizen, waarvoor een dekkingsbeperking van het Calamiteitenfonds Reizen geldt, kunnen vanaf 30 dagen voor vertrek kosteloos geannuleerd worden.
Artikel 9, lid 2
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
A. Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling
B. Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
C. Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
D. Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
E. Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
F. Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
G. Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.
Eventuele wijzigingen, uitzonderingen of fouten onder voorbehoud!
► Wanneer krijg ik de reissom terug na een annulering?
Zodra u het schadeformulier heeft ingevuld en naar de verzekeringsmaatschappij heeft gestuurd, nemen zij uw e- mail in behandeling. Helaas kunnen wij niet van te voren aangeven hoe lang de afhandeling precies gaat duren, aangezien dit verschilt per annulering.
► Heb ik een paspoort nodig of is een ID-kaart voldoende?
Bij terugkomst uit het land van bestemming is het noodzakelijk dat uw paspoort nog geldig is. Voor Egypte geldt dat uw paspoort zes maanden na terugkomst nog geldig is en voor Cyprus en Turkije drie maanden na terugkomst. Met de Nederlandse Identiteitskaart (NIK) kan worden gereisd naar alle landen die lid zijn van de Europese Unie. Waaronder de volgende bestemmingen: Malta, Portugal (inclusief Madeira), Spanje (inclusief Canarische Eilanden), Griekenland en Turkije. Wordt er gereisd buiten de Europese Unie, dan is de reiziger verplicht rekening te houden dat het desbetreffende land aanvullende of afwijkende eisen stelt met betrekking tot de geldigheidsduur van het reisdocument en dergelijke. Het is raadzaam om hiernaar te informeren bij het verkeersbureau van dat land. Reist u naar Portugal (inclusief Madeira), Malta, Spanje (inclusief Canarische Eilanden) dan heeft u geen visum nodig. Reist u naar Egypte dan bent u verplicht een visum aan te schaffen. De kosten zij circa € 20,- per persoon. Voor Turkije heeft u een visum nodig welk u bij aankomst in Turkije kunt aanschaffen bij de visumbalie, voordat u door de paspoortcontrole gaat. De kosten hiervan zijn op dit moment € 15,- per persoon en de kosten kunt u ter plaatse betalen. Het is te allen tijde uw eigen verantwoordelijkheid om over de juiste reisdocumenten te beschikken. Bent u niet zeker of dit het geval is, informeert u dan tijdig bij de officiële instanties.
Voor sommige bestemmingen dient u in het bezit te zijn van een visum. Voor de kosten en een overzicht van de bestemming waar u een visum voor nodig heeft verwijzen wij u naar de website van de visumdienst cibtvisas.nl.
► Welk visum heb ik nodig voor de Verenigde Staten?
Vanaf 12 Januari 2009 zullen alle inwoners van landen die deelnemen aan het Visa Waiver Programma (waaronder Nederland) en die reizen zonder visum, een elektronische toestemming (ESTA) moeten verkrijgen voordat zij aan boord gaan van een vliegtuig of schip naar de VS. Deze toestemming moet uiterlijk 72 uur voor het vertrek van de vlucht zijn aangevraagd via https://esta.cbp.dhs.gov/esta/.
De kosten hiervoor bedragen US$ 15,- per persoon.
Wel blijft nog steeds van toepassing dat het (met de computer te lezen) paspoort geldig moet zijn tot het einde van het verblijf en dat baby's en kinderen hun eigen paspoort moeten hebben.
Houdt u er rekening mee dat vanaf 30 september 2004 bij binnenkomst in de Verenigde Staten er een digitale foto en vingerafdrukken worden genomen van reizigers, ter ondersteuning van identificatie.
Daarnaast gelden vanaf 4 oktober 2005 verscherpte veiligheidseisen voor reizigers naar de Verenigde Staten. Het betreft het invullen van een formulier met verplichte aanvullende informatie over uw verblijfplaats in de Verenigde Staten. De verschillende luchtvaartmaatschappijen hanteren hiervoor verschillende regels. Het ANVR adviseert vooralsnog om vooraf een daarvoor bestemd formulier in te vullen.
traveltroef.nl werkt samen met reisorganisaties die gebruik maken van chartervluchten. Wij raden u aan om rekening te houden met het feit dat vertrektijden soms heel vroeg zijn of dat de terugkomst op de luchthaven erg laat kan zijn. In het geval dat de reisorganisatie van de luchtvaartmaatschappij verneemt dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, toont men de vluchttijden op de website tijdens het maken van een boeking. In sommige gevallen krijgt u tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Zowel de reisorganisatie als de luchtvaartmaatschappij zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen, echter we kunnen dit nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook te allen tijde onder voorbehoud.
Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in het vluchtschema. Deze zullen dan ook doorgevoerd worden. Ook kan het voorkomen dat u op dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. traveltroef.nl heeft hier geen enkele invloed op en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Om de kans op wijzigingen zo klein mogelijk te houden, sturen wij pas kort voor vertrek (circa 7 dagen) de tickets met het definitieve vluchtschema.
LET OP: tot 7 dagen voor vertrek kunnen wij helaas geen informatie geven omtrent de vertrektijden indien deze nog niet bekend waren op het moment van boeken. Het heeft geen zin om hierover contact met ons op te nemen, aangezien onze medewerkers niet over deze voorlopige vluchttijden beschikken. Tenslotte kunnen eerder genoemde vluchtschema's in de tussentijd veranderd zijn.
Indien er meerdere vluchten zijn kunt u geen voorkeur aangeven. De indeling wordt gebaseerd op basis van bestemming, verblijf, verblijfsduur enz. om zo de transfers zo kort mogelijk te houden.
Op onze website staat onder "Online inchecken" een overzicht van luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties waar u online kunt inchecken. U krijgt van ons bij de reispapieren het ticketnummer waarmee u (vaak 24 uur van te voren) online kunt inchecken.
► Mag ik een rolstoel meenemen in het vliegtuig?
Als één van de reizigers een rolstoel mee wilt nemen, dan is het noodzakelijk dit bij boeking door te geven. Zorg ervoor dat u alle afmetingen (lengte breedte x hoogte) van de rolstoel bij de hand heeft als u de rolstoel aanmeldt. Begeleiding vanaf de incheckbalie naar de gate kunt u ook via ons aanvragen. Voor begeleiding vanaf uw auto naar de incheckbalie kunt u zelf contact opnemen met de desbetreffende luchthaven. Wij raden u wel aan tijdig in te checken. Houd er rekening mee dat niet elke verblijven geschikt is voor mindervaliden. Als u tijdens uw verblijf begeleiding nodig heeft, is het van belang dat u hier zelf voor zorgt.
► Mag ik medicijnen in mijn handbagage meenemen?
Ja, dat mag. U moet medicijnen of dieetsupplementen wel apart aanbieden bij de handbagage controle. U hoeft dit niet in een doorzichtige zak te vervoeren en er geldt geen beperking op de hoeveelheid, mits deze binnen de toegestane handbagage vrijdom valt. Neem een Engelse versie van het recept van uw medicijnen mee voor het geval douane- en veiligheidsbeambten vragen stellen over uw medicijnen of injectienaalden. U hoeft uw medicijnen niet vooraf aan te melden.
► Kan ik een losse auto huren?
Ja, dat kan. Wij werken samen met Sunny Cars en zij bemiddelen al 20 jaar lang succesvol in autohuur. Meer dan 1 miljoen tevreden klanten gingen u voor! De voordelen zijn een Heldere all-in prijs, optimaal verzekerd zonder eigen risico, ruime keuze in autotypes, alles vooraf perfect geregeld, gratis wijzigen en 24/7 Nederlandstalig noodnummer.
In meer dan 90 landen staat uw ideale huurauto voor u klaar. U krijgt een uittreksel van het lokale contract, de beste verzekeringsvoorwaarden en u kunt altijd contact opnemen, 24 uur per dag.
Houdt u er echter wel rekening mee dat de hoofdbestuurder van de auto in het bezit dient te zijn van een geldige creditcard.
De inkopers zijn altijd op zoek naar de scherpste aanbiedingen. Daarom hebben zij op verschillende bestemmingen een beperkt aantal kamers ingekocht tegen een speciale lage prijs. Deze voordeelkamers kunnen iets afwijken met betrekking tot de ligging, inrichting en grootte. De reissom is echter extra voordelig! Let op: er is een beperkte voorraad van deze kamers beschikbaar! Boek dus op tijd om gebruik te kunnen maken van deze aantrekkelijke prijzen. U ziet in de beschrijving bij de desbetreffende reisorganisatie of deze kamers afwijken van de "gewone" kamers.
► Kan ik mijn huisdier meenemen op vakantie?
Wanneer huisdieren in het verblijf worden toegelaten en wanneer de vervoersmaatschappij de aanmelding van uw huisdier accepteert, is het mogelijk om uw huisdier mee te nemen op vakantie. Hierbij zijn ook de bepalingen van het land waar u naar toe reist van belang. Uw dierenarts kan u hierover voorlichten.
Wees u er van bewust, dat de aanmelding van een huisdier op een vlucht ook wel eens kan mislukken omdat het maximum is bereikt! Dit is geen geldige reden om uw vakantie te annuleren!
Wij raden u daarom aan voordat u een boeking maakt bij ons even te informeren of het nog mogelijk is uw huisdier mee te nemen.
► Hoe kan ik me aanmelden/inschrijven voor de nieuwsbrief?
Uiteraard kunt u uzelf aanmelden voor de nieuwsbrief van traveltroef.nl waarin wij u op de hoogte houden van scherpe aanbiedingen, reistips en nieuws. Bovendien bieden wij onze nieuwsbriefabonnees regelmatig kortingen of voordeelacties. Klik hier om uzelf aan te melden.
► Hoe kan ik me afmelden/uitschrijven voor de nieuwsbrief?
Wanneer u de nieuwsbrief ontvangt, kunt u uzelf afmelden via de daarvoor bestemde link onderaan de nieuwsbrief. Indien u uzelf direct wilt afmelden, klik dan hier. Let op: Het is niet mogelijk uzelf uit te schrijven door te antwoorden op uw melding van inschrijving of op de nieuwsbrief zelf.
Wij begrijpen dat het vervelend is als een reis in een later stadium tegen een voordeligere prijs wordt aangeboden, dan waarvoor u de reis hebt gereserveerd. Zoals u begrijpt is het eveneens mogelijk dat een reis in een later stadium duurder is geworden. traveltroef.nl heeft geen invloed op de reissom van de reisorganisatie, daar wij een online reisburo zijn en als tussenpersoon fungeren. Wij bieden vakanties aan van reisorganisaties en geven hier onze traveltroef.nl korting over. Reisorganisaties monitoren dagelijks de prijzen op basis van vraag & aanbod en de prijs bij andere aanbieders. Aan de hand hiervan stellen zij dagelijks hun prijzen bij, zowel naar boven als naar beneden. Hierdoor is het helaas niet meer te zeggen wanneer u het beste kunt boeken. Over het algemeen kunnen vakanties in drukke vakantieweken en/of naar geliefde hotels het beste vroeg geboekt worden. En daarbij is een stuk zekerheid ook wat waard.
► Het antwoord op mijn vraag staat er niet bij?
Kunt u het antwoord op uw vraag nergens vinden of vindt u dat een bepaalde vraag ontbreekt, stuur dan een email naar info@traveltroef.nl. Wij zullen u dan zo spoedig mogelijk een antwoord geven.
Mocht u nog opmerkingen of aanvullingen voor ons hebben dan horen wij het uiteraard graag. Met uw reactie kunnen we onze website nog beter maken!
Traveltroef, onderdeel van de Gorcums Reisburo Groep, hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In dit privacy beleid willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Traveltroef houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
Als Traveltroef zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van ons privacy beleid, of in algemenere zin, vragen hebt hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via onderstaande contactgegevens:
Traveltroef
T.a.v. Natascha Visser
Arkelstraat 87
4201 KB Gorinchem
Nederland
info@traveltroef.nl
0183-666777
Waarvoor verwerken wij persoonsgegevens
Uw persoonsgegevens worden door Traveltroef verwerkt ten behoeve van de volgende doeleinden:
Voor de bovenstaande doelstellingen kunnen wij de volgende persoonsgegevens van u vragen:
Verstrekking aan derden
De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de overeenkomst en de levering van de door u afgenomen diensten en / of producten. Zo worden alle noodzakelijke gegevens doorgegeven aan de partijen die het door u gereserveerde uitvoeren. Denk hierbij aan touroperators, vliegtuigmaatschappijen, accommodaties, etc. Ook kunnen gegevens worden verstrekt aan technische partners die diensten leveren om uw gegevens op te slaan of onze website te onderhouden.
Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen, de verwerkers, maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen.
Verder zullen wij de door jou verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is. Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een onderzoek (persoons)gegevens bij ons opvraagt. In een dergelijk geval dienen wij medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven. Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier schriftelijk toestemming voor geeft.
Indien derden zich buiten de Europese Unie bevinden zorgen wij ervoor dat zij uw gegevens volgens onze regels behandelen.
Verstrekking aan derden (VE Interactive)
Wij maken gebruik van de diensten van Ve Interactive Benelux (Postjesweg 1, 1057DT Amsterdam, hierna "Ve" genoemd). Ve verzamelt persoonlijke gegevens van gebruikers die onze websites bezoeken. Voor dit doel gebruikt Ve cookies en andere vergelijkbare technologieën. Gedetailleerde informatie over de technologieën die Ve gebruikt is beschikbaar in het cookiebeleid van Ve. Een lijst van de doeleinden waarvoor Ve persoonlijke gegevens verzamelt, wordt vermeld in het privacybeleid van Ve. In het algemeen verzamelt Ve via het gebruik van cookies persoonlijke gegevens van gebruikers, in het bijzonder contactinformatie en gedragsgegevens. Ve gebruikt deze persoonlijke informatie om conclusies te trekken over de persoonlijke voorkeuren van de gebruiker en om de internetervaring van de gebruiker te personaliseren, bijvoorbeeld door gepersonaliseerde aanbiedingen weer te geven bij websitebezoeken door gebruikers of door de website van de adverteerder te personaliseren voor de gebruiker en gepersonaliseerde advertenties weer te geven bij het bezoeken van websites van adverteerders of websites van derden. Ve en wij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de verzameling van persoonlijke gegevens volgens art. 26 GDPR. Details zijn te vinden in het privacybeleid van Ve.
Eindgebruikers kunnen voorkomen dat hun persoonlijke gegevens door Ve op verschillende manieren worden verwerkt. De beschikbare opties voor het voorkomen van gegevensverwerking zijn opgenomen in het privacybeleid van Ve, waaronder het gebruik van de opt-outknop onder https://www.ve.com/nl/privacybeleid#opting-out.
Minderjarigen
Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jonger dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger.
Bewaartermijn
Uw gegevens worden bewaard zolang het nodig is om onze dienst aan u te leveren. Daarnaast bewaren wij persoonsgegevens zo lang als wij daar op grond van de wet toe verplicht worden.
Beveiliging
Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot uw persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.
E-mail
Wij bieden een nieuwsbrief waarmee wij klanten en geïnteresseerden willen informeren over nieuws op het gebied van vakanties, onze diensten en overige zaken. Uw e-mailadres wordt alleen toegevoegd aan de lijst van abonnees als u hiervoor toestemming heeft gegeven of als u klant bent. Bij iedere communicatie langs deze weg wordt een afmeldmogelijkheid opgenomen. Tot het moment van afmelden worden de gegevens bewaard. Het abonneebestand van de nieuwsbrief wordt niet aan derden verstrekt. De minimale leeftijd voor het aanmelden van de nieuwsbrief is 16 jaar.
Functies voor sociale media
Onze website bevat functies voor sociale media, die hun eigen privacy policies hebben. Door op deze social media buttons te klikken, maakt u gebruik van cookies. Vervolgens zijn de privacy policies van de sociale media van toepassing. Zorg ervoor dat u hun voorwaarden en de privacy policies goed doorleest. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor deze functies.
Rechten omtrent uw gegevens
U hebt recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegevens welke we van u hebben. Tevens kan u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door een van onze verwerkers. Ook heeft u het recht de door uw verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of direct aan een andere partij indien gewenst. Wij kunnen u logischerwijs vragen om u te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan voornoemde verzoeken.
Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens vragen we u hierover met ons contact op te nemen. Komt u hier niet met ons uit dan vinden wij dit natuurlijk erg vervelend. U heeft het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacy.
Wijzigingen in deze privacy policy
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring. Wijzigingen zullen op deze website worden gepubliceerd. Het verdient aanbeveling om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.
Als u naar aanleiding van onze privacy policy nog vragen of opmerkingen heeft neem dan contact met ons op.
Laatste wijziging: 24 mei 2018.
Hoewel bij de samenstelling van de inhoud van onze publicaties de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt betracht, bestaat de mogelijkheid dat bepaalde informatie (na verloop van tijd) verouderd of niet (meer) correct is. Traveltroef aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de eventuele schade die zou kunnen voortvloeien uit het gebruik van gegevens uit de door ons gecreëerde website(s), brochures, flyers, advertenties en overige publicaties en kan geen garanties geven met betrekking tot de aard en de inhoud daarvan.
Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor schade van welke aard dan ook, ontstaan door inhoud van derden op de website(s) van ons. Wij behouden het recht voor om zonder aankondiging of opgaaf van redenen, aangeboden informatie te wijzigen en/of te verwijderen. Traveltroef kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor besluiten door reizigers op basis van de door ons verstrekte informatie, indien die informatie daar niet voor is bedoeld of op een onoordeelkundige wijze worden gebruikt.
Wij kunnen geen garantie bieden betreffende de veiligheid van de website, noch aansprakelijk gesteld worden voor de schade die, direct of indirect, het gevolg is van een onderbreking in de beschikbaarheid van de site.
A
A la Carte | Een maaltijd naar eigen wens aan de hand van de menukaart samengesteld, waarvan elk item apart geprijsd is, in tegenstelling tot menu. Ook arrangement à la carte op maat gesneden, naar persoonlijke wens samengesteld arrangement, ook wel modulair of tailor made. Bij een autorondreis het feit dat alle hotels in een rondreis van te voren gereserveerd zijn. |
Aanvraag | Een aanvraag is een vakantie, waarvan er een reisonderdeel niet op voorraad is. |
Airport Tax | Belasting die geheven wordt door een luchthaven. Deze belasting wordt verhaald op de luchtreiziger. Dat gebeurt door middel van contante betaling ter plaatse of door middel van incalculeren in het bedrag van het ticket. |
All Inclusive | Een verblijf inclusief ontbijt, lunch, diner en (lokale) dranken. Tenzij anders vermeld. |
ANVR | Algemene Nederlandse Vereniging Reisorganisaties. |
Apartotel | Heeft alle voordelen van een hotel (reiniging - service - pension) en bestaat soms uit appartementen in plaats van kamers. |
Appartement | Appartement: éénkamerappartement = studio. Tweekamerappartement = zit-slaapkamer met kookgelegenheid + slaapkamer + badkamer. Drie-kamerappartement = zit-slaapkamer met kookgelegendheid + twee slaapkamers + badkamer. |
Autoslaaptrein | Trein voor gelijktijdig vervoer van personen en auto's/motoren over een traject dat gedeeltelijk 's nachts gereden wordt om vermoeiende rijtijd te winnen. Gaan naar Zuid-Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Joegoslavië. |
B
Baby cot | Wieg, babybedje, bijv. vliegtuigwieg, bijzetbedje in hotel, e.d. |
Basisreissom | Het tarief van de verblijfsaccommodatie, het vervoer, het arrangement, de pakketreis of de dagtocht, zonder toeslagen of kortingen. |
Binnenhut | Hut aan boord van een schip die geen ramen naar buiten toe heeft. In tegenstelling tot buitenhut. |
Binnenlandse vlucht | Vlucht binnen één land. |
Boarding Card | Instapkaart om aan boord te gaan, ook wel boarding pass, in de scheepvaart ook wel inschepingskaart genoemd. |
Boarding Pass | Instapkaart, ook wel boarding card. Bevat volgende gegevens in de luchtvaart; datum, maatschappij, vluchtnummer, uiterste meldingstijd bij de gate (report time), gate number, klasse, seatnumber, roken/niet roken, naam reiziger (nodig voor tax-free aankopen). |
Boeking | Het vastleggen van een pakketreis of losse reisonderdelen (los vervoer of losse verblijfsaccommodatie). Ook wel reservering (reservation). |
Buitenhut | Outside cabin; hut aan boord van een schip met patrijspoorten/ramen naar buiten. In tegenstelling tot binnenhut. |
Bungalow | Vakantiehuisje al of niet met (kleine) etage. |
Busclassificatie | De onderverdeling van touringcars op basis van luxe. De meest voorkomende indeling van normaal naar luxe is Tourist class, Comfort class en Royal class. |
C
Cabin number | Nummer van de hut aan boord van een (veer)boot. |
Calamiteitenfonds Reizen | Fonds dat dient als waarborg voor mensen die een reis hebben geboekt. De passagier heeft recht op teruggaaf van (een deel van) de betaalde reissom en/of op vergoeding van noodzakelijke meerkosten wanneer sprake is van een uitkering vatbare situatie als gevolg van een calamiteit in de zin van de regeling. |
Campingvlucht | Pakketreis met charter die uitsluitend de vlucht inhoudt (max. 15% van de chartercapaciteit). Bijvoorbeeld voor 2e huisbezitters. De benaming is ontstaan doordat vroeger een campingplaats gereserveerd moest worden. |
Carrier | Vervoerder, vervoermaatschappij, bijv. een luchtvaartmaatschappij, een touringcaronderneming, enz. |
Chartervlucht | Vlucht met een voor het afleggen van een bepaald traject, contractueel gehuurd vliegtuig. |
Check in time | Inchecktijd |
Collision Damage Waiver | Afkoop Eigen Risico bij autohuur. |
Confirmation | Bevestiging, bewijs dat er gereserveerd is. |
Connecting Rooms | Twee hotelkamers naast elkaar die via een speciale deur intern met elkaar verbonden zijn. |
Continental Breakfast | In de hotellerie; eenvoudig ontbijt van brood met jam en koffie of thee (zoals gebruikelijk in Frankrijk en de Zuid-Europese landen). |
Cot | Kinderbedje, wordt in hotels bijgezet op kamer van de ouders. |
D
Duty Free | Vrij van in- en uitvoerrechten of accijnzen (geldt voor bepaalde goederen). |
Dynamic packaging | Het op maat samenstellen van een reis op verzoek van de klant, bestaande uit verschillende componenten. |
E
E-ticketing | In de luchtvaart aangeduid als een elektronisch ticket. In de praktijk komt het er op neer u alleen maar aan de hand van een reserveringsnummer, productgegevens in combinatie met paspoort kan inchecken. |
Economy class | Eenvoudigste klasse, ook wel Tourist Class genoemd. In de luchtvaart goedkoopste klasse. |
Essentie | Uitdrukkelijke wens van een klant bij het boeken van een reis. Klant heeft het recht de reis kosteloos te annuleren als de eis niet wordt gehonoreerd. Hij betaalt hiervoor een bepaald bedrag afhankelijk van de soort reis. |
G
Geschillen Commissie Reizen | Afdeling van de Stichting Consumentenklachten die in samenwerking met de Consumentenbond, aan de hand van de door de ANVR opgestelde reisvoorwaarden, klachten van consumenten behandelt over bij reisorganisaties geboekte reizen. |
H
Halfpension | Een verblijf inclusief ontbijt en diner. |
Host(ess) | Reisleider die u begeleidt tijdens uw vakantie en waar u terecht kunt met vragen en/of problemen. |
I
Inchecken | Zich melden aan een balie om voor het vertrek per vliegtuig of schip het ticket te tonen en de instapkaart in ontvangst te nemen en eventueel de bagage af te geven. Ook zich melden aan de receptie van een hotel om zich in te schrijven. |
Internationaal Rijbewijs | IRB. Persoonsgebonden document dat alleen verstrekt wordt aan houders van een rijbewijs en dat noodzakelijk is voor landen die het nationale rijbewijs onvoldoende achten. Maximaal 1 jaar geldig. Verkrijgbaar bij ANWB of KNAC. |
L
Lijndienst | Vlucht die volgens een van te voren vastgestelde dienstregeling (route en tijdschema) wordt uitgevoerd en waarvoor vervoersplicht geldt. |
Logies | Uitsluitend overnachting. |
Logies en ontbijt | Overnachting met ontbijt. |
Lowcostcarrier | Luchtvaartmaatschappij met zeer lage tarieven, voornamelijk door het ontbreken van service en tickets en het vertrek van goedkope vliegvelden. |
M
Maisonette | Etagewoning met eigen toegang, waarbij woon en slaapverdieping boven elkaar liggen. Etage bereikbaar met eigen trap. |
Medisch paspoort | Document voor reizigers die aan een chronische ziekte lijden of die tijdens de reis medicijnen moeten meenemen of aanschaffen. Het bevat de gegevens m.b.t. de chemische samenstelling van de medicijnen. |
N
No show | Reiziger die geen gebruik maakt van zijn gereserveerde plaats/hotelkamer en onaangekondigd niet verschijnt. |
O
Ontbijtbuffet | Ontbijt waarbij de gasten zelf van buffetten verschillende ingrediënten voor het ontbijt kiezen. |
Optie boeking | Boeking waarbij de reis wel wordt gereserveerd, maar waarbij er binnen een termijn van een paar dagen, nog kosteloos geannuleerd kan worden. |
P
Pakketreis | Reis waarbij de verschillende elementen (vervoer, verblijf en eventueel aanvullende diensten) voor één all-in prijs door een touroperator worden aangeboden. |
Preferentie | Voorkeur voor uw vakantie. Bijvoorbeeld een kamer met zeezicht. Een preferentie is nooit gegarandeerd. |
Q
Queen size bed | Extra lang, c.q. extra breed bed. |
R
Repatriëring | Repatriëring is vanuit het buitenland terug laten vervoeren van een gewonde, dode of zieke reiziger naar zijn thuisadres of ziekenhuis in het eigen land. |
Repeater | Regelmatige terugkerende klant, deze geniet vaak speciale kortingen en krijgt bijzondere service. Bijvoorbeeld vaste gast in een hotel, vaste klant voor een touroperator, frequent traveller. Ook wel repeat booker/repeat booking. |
S
Samengestelde reis | Reis die niet voor één all in prijs gekocht/verkocht wordt, maar waarvan de verschillende elementen (vervoer, verblijf en eventueel aanvullende diensten) afzonderlijk worden gereserveerd en in rekening worden gebracht. In tegenstelling tot pakketreis. |
SGR | Stichting Garantiefonds Reisgelden. |
Shuttlebus | Busdienst die regelmatig heen en weer rijdt (pendelt) tussen twee plaatsen en waarvoor men niet hoeft te reserveren. Ook wel pendel(bus). |
U
Uitchecken | Zich melden aan de balie van een logiesaccommodatie om bijvoorbeeld de sleutel af te geven of de rekening te voldoen, alvorens te vertrekken. |
Ultra All Inclusive | Verblijf op basis van all inclusive met vaak als extra dat de buitenlandse gedestilleerde drankjes ook inclusief zijn. Bij verzorging op basis van (ultra) all inclusive zijn de drankjes in de minibar niet altijd inbegrepen. |
V
Visum | Document (meestal stempel in paspoort), nodig om landen binnen te komen en te verlaten die het paspoort alleen onvoldoende achten. Wordt afgegeven na extra identiteitsvaststelling van de aanvrager, door de diplomatieke vertegenwoordiging van het te bezoeken land. |
Vluchttoeslag | Toeslag die betaald moet worden voor bepaalde items in de luchtvaart, bijvoorbeeld olietoeslag, toeslag voor bepaald vertrekdag (bij charter). |
Vol pension | Logies met ontbijt en twee (warme) maaltijden. |
Voucher | Een voucher is een reserveringsbewijs. |
Z
Zoover | Zoover is de beoordelingssite over landen en accommodaties voor iedereen die op vakantie gaat. |
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, maken wij gebruik van cookies. Hierbij kunt u denken aan functionele cookies die zorgen voor een goedwerkende website, maar ook aan cookies van derden die door ons zijn ingeschakeld.
Als nieuwe bezoeker van onze website heeft u de keuze om deze cookies te accepteren of niet. Besluit u, uw bezoek aan traveltroef.nl of traveltroef.be voort te zetten dan gaat u akkoord met het plaatsen van zowel noodzakelijke als niet noodzakelijke cookies.
Wat is een cookie?
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan de website naar uw computer wordt gestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Met behulp van cookies kunnen we bijhouden wat u in het verleden op de website heeft gedaan. Ook kunnen we bepaalde instellingen en voorkeuren voor u onthouden en daarmee een volgend bezoek aan onze website gemakkelijker maken.
Waar gebruikt Traveltroef cookies voor?
Cookies zorgen ervoor dat bekeken en bewaarde vakanties op de website voor u onthouden worden en op een later tijdstip door u weer op te roepen zijn. Daarnaast gebruikt Traveltroef cookies om de samenstelling van het reisgezelschap te onthouden, zodat u deze slechts eenmalig hoeft in te vullen.
Cookies worden uiteraard niet gebruikt om privégegevens van uw computer te halen of wachtwoorden te achterhalen.
Welke cookies worden gebruikt?
Van de volgende applicaties worden cookies gebruikt:
Bovenstaande cookies worden o.a. voor de volgende doeleinden gebruikt:
Wat gebeurt er als u de cookies uitzet?
Wilt u liever geen gebruik maken van cookies, dan kunt u deze op elk gewenst moment uitzetten via uw browser. Wat gebeurt er als u de cookies uitschakelt:
Klik op het logo van de browser die u gebruikt voor informatie over het aanpassen van het gebruik van cookies.
Alle rechten berusten bij Traveltroef, tenzij anders vermeld. Materiaal van derden wordt uitsluitend gebruikt met toestemming van de rechthebbenden. Mocht je ondanks onze zorgvuldigheid menen rechten te kunnen ontlenen aan materiaal op onze website, laat ons dat dan zo spoedig mogelijk weten.
Niets uit de uitgaven van Traveltroef mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ons openbaar gemaakt of verveelvoudigd worden, waaronder het reproduceren in digitale, elektronische, optische of andere vorm of het reproduceren (i) ten behoeve van een onderneming, organisatie of instelling of (ii) voor eigen oefening, studie of gebruik welk(e) niet strikt privé van aard is of (iii) voor het overnemen in enig dag-, nieuws-, weekblad of tijdschrift (al of niet in digitale vorm of online) of in een radio of televisie uitzending.
Webchat |
Telefonisch contact 0183-666777 Aantal wachtenden: 0 |
|
Mail ons uw vragen info@traveltroef.nl |
|
Openingstijden | |
Bent u woonachtig in België? Klik dan hier ► | |
Alle kortingen verzameld op 1 site
Traveltroef is hét adres, waar alle kortingen van alle bekende reisorganisaties zijn verzameld. Traveltroef biedt vroegboekkortingen, lastminutekortingen, groepskortingen, aanbiedingen, 2=1 acties, gratis upgrades naar luxere kamers, summerdeals en kassakortingen. Alles reeds in de prijs verwerkt!
Grootste aanbod vakanties van Nederland
Traveltroef is agent van alle bekende reisorganisaties. Op Traveltroef is het aanbod van o.a. Holland International, TUI en Thomas Cook in één handige zoek en boek module terug te vinden. De goedkoopste aanbieder staat altijd bovenaan! Zo hoeft u niet zelf uren te zoeken op andere sites, maar krijgt u direct het goedkoopste aanbod!
Sinds 1975 een echt reisburo
Traveltroef is een initiatief van het gerenommeerde Gorcums Reisburo BV. Een 100% zelfstandig familiebedrijf, gestart in 1975 en heeft zijn sporen in de reiswereld reeds verdiend. Uw vakantie is dan ook in handen van echte reisspecialisten met jarenlang ervaring in het adviseren en ontzorgen.
Veilig en vertrouwd boeken en betalen
Traveltroef is aangesloten bij de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisbureaus en Stichting Garantiefonds Reisgelden. Beide organisaties staan garant voor betrouwbaar en deskundig advies. Naast veilig boeken kunt u op Traveltroef ook veilig betalen via ons betaalsysteem Ogone.
Is ruimbagage inbegrepen bij mijn reis?
Elke vliegmaatschappij hanteert een eigen maximum gewicht voor de ruimbagage. Voorheen was ruimbagage bij de meeste vliegmaatschappijen inbegrepen, maar tegenwoordig zijn er een aantal vliegmaatschappijen die de bagageregels hebben gewijzigd.
Dit geldt o.a. voor de vliegmaatschappijen KLM (KL), Transavia (HV), TUIFly (OR) en Corendon (Dutch) Airlines (CAI/CND). Bij deze maatschappijen is ruimbagage niet meer inbegrepen en dient u bij te betalen voor het meenemen hiervan.
Wilt u ruimbagage bijboeken? Dit is mogelijk in Stap 2 van het boekingsproces of u kunt dit vermelden in het vakje voorkeuren/speciale wensen en opmerkingen in Stap 2 van het boekingsproces. Indien bekend worden de ruimbagage tarieven in Stap 2 van het boekingsproces aan u gecommuniceerd.
Bij vluchten die worden uitgevoerd met o.a. Aegean Airlines (A3), Air Berlin (AB), Air Malta (KM), Atlasjet (KK), Bulgarian Air Charter (BUC), Condor (DE), Freebird (FHY), Germania (ST), Germanwings (4U), Norwegian Airlines (D8), NouvelAir (BJ), Onur Air (8Q/OHY), Pegasus Airlines (PC), SunExpress (XG/XQ) en Turkish Airlines (TK) is ruimbagage inbegrepen in de reissom.
Is de transfer inbegrepen bij mijn vakantie?
Tenzij anders is aangegeven, zijn zon- en verre vliegvakanties inclusief transfer van de luchthaven naar uw accommodatie en vice versa*.
Indien u een stedentrip reserveert (bijvoorbeeld Lissabon, Barcelona of Venetië) zijn de transfers over het algemeen niet inbegrepen. Wilt u de mogelijkheden weten van transfers en overige extra’s? Geef dit dan aan in het vakje voorkeuren/speciale wensen en opmerkingen in Stap 1 van het boekingsproces.
* Bij de volgende vakanties is er geen transfer inbegrepen:
- Alle reizen van de reisorganisatie De Jong Intra Vakanties.
- Vakanties van de reisorganisatie Floow Travel naar Spanje.
- Veel vakanties naar het vaste land van Spanje.
Als u op boek deze vakantie klikt, ziet u welke reisorganisatie deze reis aanbiedt. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Hoe wijzig ik de vlucht en/of het kamertype?
Het is mogelijk om uw vlucht en/of het kamertype te wijzigen in de Kassabon of Stap 1 van het boekingsproces.
Het wijzigen van uw vlucht en/of het kamertype in de Kassabon:
Indien u klikt op Toon alle vluchtmogelijkheden in de Kassabon krijgt u (indien mogelijk) de alternatieve vluchten te zien.
Vervolgens kunt u de gewenste vluchten selecteren en de wijzigingen opslaan, waarna de Kassabon de nieuwe actuele prijs toont.
Indien u klikt op Kamers wijzigen en/of toewijzen in de Kassabon krijgt u de geselecteerde kamer(s) te zien en kunt u (indien mogelijk) het type en/of het aantal kamers wijzigen. Vervolgens kunt u het gewenste kamertype en/of meerdere kamers selecteren en iedere reiziger toewijzen aan de kamer(s). Nadat u op wijzigingen opslaan heeft geklikt, toont de Kassabon de bijbehorende actuele prijs.
Klik op Boek deze vakantie om in Stap 1 van het boekingsproces uw vlucht en/of kamertype te wijzigen.
Mocht de gewenste vlucht en/of het kamertype niet bij de mogelijkheden op onze website staan, neemt u dan contact met ons op voor meer informatie.
Printen
Welke delen wilt u printen?
Doorsturen
Doorsturen
Doorsturen
Doorsturen
Kunnen wij u helpen?
Voor persoonlijk reisadvies 0183-666777 |
|
Mail ons uw vragen info@traveltroef.nl |
|
Arkelstraat 87 4201 KB Gorinchem |
|
Veel gestelde vragen |
Bent u woonachtig in België?
Klik dan hier ►
* Ieder laatste zondag van de maand is de winkel geopend i.vm. koopzondagen.
Openingstijden
* Ieder laatste zondag van de maand is de winkel geopend i.vm. koopzondagen.
Reisgezelschap wijzigen
Wij gebruiken cookies. Melding sluiten X